Planowanie odgrywa wielką rolę w życiu człowieka. Dzięki niemu możliwe jest zrealizowanie wielu codziennych czynności. Umiejętność dobrego planowania swoich działań, swojego dnia pracy jest bardzo ważna w życiu każdego człowieka. Dzięki planowaniu jesteśmy w stanie przewidzieć wiele efektów naszej pracy, jak również czyhających zagrożeń. Najprościej mówiąc programowanie to planowanie. Proces programowania nie ma ograniczeń, jego efekty można wykorzystywać wiele razy.
Programowanie jest więc rozumiane znacznie szerzej niż tylko jako samo napisanie programu w języku programowania. To cały proces, informatyczne podejście do rozwiązywania problemu: od specyfikacji problemu (określenie danych i wyników, a ogólniej – celów rozwiązania problemu), przez znalezienie i opracowanie rozwiązania, do zaprogramowania rozwiązania, przetestowania jego poprawności i ewentualnej korekty przy użyciu odpowiednio dobranej aplikacji lub języka programowania. Tak rozumiane programowanie jest częścią zajęć informatycznych od najmłodszych lat, wpływa na sposób nauczania innych przedmiotów, służy właściwemu rozumieniu pojęć informatycznych i metod informatyki. Wspomaga kształcenie takich umiejętności jak: logiczne myślenie, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów, sprzyja dobrej organizacji pracy, buduje kompetencje potrzebne do pracy zespołowej i efektywnej realizacji projektów.
Umiejętności nabyte podczas programowania są przydatne na zajęciach z innych przedmiotów, jak i później w różnych zawodach, niekoniecznie informatycznych.
Wszyscy uczniowie naszej szkoły w II semestrze biorą udział w kursie programowania. Szkoła pozyskuje nowoczesne pomoce dydaktyczne mające na celu pomóc uczniom bezpośrednio dostrzec efekty programowania. Projekt realizowany jest przez panią Agnieszkę Miłkowską (klasy I- VIII) oraz panią Ewelinę Kociołek (oddziały przedszkolne) – autorki innowacyjnego programu. Na zdjęciach uczniowie klasa I- III podczas kursu. W rolę robota programowanego przez uczniów wcieliła się Natalka.