Małopolski Program Wspierania Uczniów

W ramach projektu „Małopolski Program Wspierania Uczniów”,  uczniowie naszej szkoły uczestniczą w warsztatach ogólnorozwojowych  prowadzonych przez liderów projektu oraz w obecności metodyków MCDN.

Małopolski Program Wspierania Uczniów to kompleksowe wsparcie dla uczniów. Dzięki stypendiom, zajęciom rozwijającym potencjał, wsparciu psychologicznemu oraz zaangażowaniu rodziców i nauczycieli, program przyczynia się do wyrównywania szans edukacyjnych i promowania talentów wśród młodzieży Małopolski.

Informacja o projekcie

Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027, Priorytet 6. Fundusze Europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego – CP4(f), Działanie 6.12 Edukacja – projekty Województwa Małopolskiego, Typ projektu A, komponent 2.

Tytuł projektu: Małopolski Program Wspierania Uczniów

Okres trwania projektu: luty 2024 r. – listopad 2026 r.

Całkowity koszt projektu: 42 988 660,00 zł

Kwota dofinansowania projektu: 38 689 794,00 zł (współfinansowanie UE ze środków EFS Plus: 36 540 361,00 zł, dofinansowanie BP: 2 149 433,00 zł).

Projekt realizowany w Partnerstwie

Partner: Gmina Korzenna

Całkowity koszt zadania Partnera Gminy Korzenna: 143 000,00 zł

Kwota dofinansowania zadania Partnera Gminy Korzenna: 128 700,00 zł

Wkład własny Partnera Gminy Korzenna: 14 300,00 zł

Cel bezpośredni projektu oraz krótki opis zakresu rzeczowego projektu:

Projekt realizowany w szkołach prowadzonych przez Gminę Korzenna:  w roku szkolnym 2024/2025 w Szkole Podstawowej im. Generała Franciszka Gągora w Koniuszowej oraz w roku szkolnym 2025/2026 w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Korzennej. Głównym celem przedsięwzięcia jest wsparcie uczniów, którzy mimo wysokiego potencjału nie uzyskują wyników na miarę swoich możliwości. Projekt kierowany jest również do rodziców/ opiekunów oraz nauczycieli.

W ramach partnerstwa nasze szkoły otrzymają wsparcie w formie:

  • szkoleń i wsparcia merytoryczno-metodycznego dla nauczycieli,
  • materiałów na potrzeby diagnozy uczniów, którzy mimo wysokiego potencjału nie uzyskują wyników na miarę swoich możliwości,
  • pomocy w procesie diagnozy uczniów, która zostanie przeprowadzona
    w szkołach przez naszych nauczycieli – szkolnych liderów projektu,
  • programów i scenariuszy zajęć dla uczniów zakwalifikowanych drogą diagnozy do warsztatów ogólnorozwojowych, które zostaną przeprowadzone w naszych szkołach przez szkolnych liderów projektu,
  • dodatkowej pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, która będzie realizowana w szkołach objętych projektem,
  • warsztatów i konsultacji dla rodziców dzieci, które odbędą się na terenie szkół uczestniczących w projekcie,
  • możliwości zorganizowania wyjazdów edukacyjnych dla uczniów do miejsc służących rozwijaniu ciekawości świata i aktywności poznawczej.

Dla uczniów objętych wsparciem zostanie zorganizowany konkurs z nagrodami, podczas którego będą mogli zaprezentować swoje osiągnięcia – sukcesy uzyskane dzięki udziałowi w projekcie.

Ponadto, wyłącznie dla uczestników projektu, zostanie wyodrębniona pula środków
w ramach komponentu stypendialnego Małopolskiego Programu Wspierania Uczniów, co pozwoli na dodatkowe wsparcie rozwoju ich uzdolnień.

Efekty:

W efekcie działań projektowych 80 uczniów klas 2-8 otrzyma wsparcie w postaci pogłębionej diagnozy, a 40 z nich będzie uczestniczyć w warsztatach służących rozwijaniu ogólnego potencjału i budowaniu motywacji do pracy nad sobą oraz wdrażających do planowania własnego rozwoju. Uczniowie będą również uczestniczyć w indywidualnych spotkaniach z psychologami/pedagogami. Rodzice/opiekunowie 40 dzieci zakwalifikowanych do zajęć, dzięki  warsztatom i konsultacjom
z psychologami/pedagogami, pogłębią wiedzę dotyczącą roli rodziny w rozwijaniu uzdolnień dziecka oraz podniosą kompetencje wychowawcze w tym obszarze. Nauczyciele poszerzą swoje umiejętności w zakresie rozpoznawania  i wspierania uczniów zdolnych  a także wzbogacą warsztat pracy o  kompleksowe narzędzia diagnostyczne oraz o  programy i materiały  na potrzeby pracy z takimi uczniami.

Projekt przyczyni się do poszerzenia oferty edukacyjnej naszych szkół i pozwoli na realizację w praktyce edukacyjnej zasady, że każde dziecko jest zdolne.

Przejdź do treści